Εντυπωσιακή ταχύτητα φόρτισης μέσα σε 15 λεπτά προσφέρει το Ioniq 5, ο... πoλιορκητικός κριός της Hyundai για το φρεσκάρισμα στην ηλεκτρική της οικογένεια. Δείτε το νέο teaser του EV.
Το περασμένο καλοκαίρι η Hyundai παρουσίασε μία ανανεωμένη πρόταση για την ηλεκτρική της οικογένεια κατασκευάζοντα αυτοκίνητα μάρκας Ioniq. Είναι γνωστό πως το πρώτο μοντέλο που αναμένεται να φέρουν στις αγορές είναι το Ioniq 5, ένα αυτοκίνητο μήκους 4,63 μέτρων που θα ανταγωνιστεί στην κατηγορία του το Volkswagen ID.4, παρατάσσοντας ελκυστικό σχεδιασμό που θα προσελκύσει τη συναισθηματική πλευρά του οδηγού. Πρόσφατες αποκαλύψεις όσον αφορά τα τεχνικά του χαρακτηριστικά του EV προκαλούν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, παράλληλα με την κυκλοφορία ενός teaser video.
Η μελέτη «Concept 45» είναι η βάση πάνω στην οποία έχει θεμελιωθεί το μοντέλο των Νοτιοκορεατών, ένα μεσαίου μεγέθους SUV coupe. Το συγκεκριμένο γωνιακό design είχε παρουσιαστεί από την Hyundai στην Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου στην Φρανκφούρτη το φθινόπωρο του 2019 (ΙΑΑ). Κατά συνέπεια, οπτικά το νέο μοντέλο θα μπορούσε να μοιάζει με την κεντρική εικόνα στο άρθρο μας, η οποία έχει δημιουργηθεί από την Auto Bild. Ένα hatchback αυτοκίνητο που έχει μεγάλο C-pillar και αρκετές ακμές στο σχεδιασμό των πλάγιων επιφανειών του. Το μπροστινό μέρος είναι ελαφρώς λείο έχοντας μία ανεπαίσθητα τροποποιημένη ποδιά. Καμία έκπληξη δεν προκαλεί το γεγονός πως το Ioniq 5 έχει κανονικού μεγέθους πλευρικούς καθρέπτες και χειρολαβές στις πόρτες.
Τεχνικά, το αυτοκίνητο βασίζεται στη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα E-GMP, η οποία επιτρέπει διαφορετικά εναλλακτικά κινητήρα σύνολα. Τα plug-in hybrid συγκεντρώνουν ίδιες πιθανότητες δημιουργίας όσες και τα μοντέλα υδρογόνου ή εκείνα με αποκλειστική χρήση μπαταρίας. Εξάλλου, το Ioniq 5 είναι αυτοκίνητο που θα εξοπλιστεί με μία μπαταρία. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουν έφτασαν στα χέρια μας, η μικρότερη μπαταρία θα έχει χωρητικότητα 60 kWh, πράγμα που θα σημαίνει εμβέλεια περίπου 400 χιλιομέτρων. Επιπλέον, με το Ioniq 5, η γρήγορη τεχνολογία 800 volt που μάθαμε από την Porsche Taycan θα παρέχεται στο κοινό με ακόμη πιο οικονομικό τρόπο. Κυρίως όμως, η σύγχρονη τεχνολογία συνεπάγεται ταχύτερους χρόνους φόρτισης: Η μπαταρία 93,4 kWh στην Porsche μπορεί να φορτιστεί στο 80% σε 25 λεπτά. Κατ αντιστοιχία και με βάση τις εκτιμήσεις, αναφέρεται ότι ο χρόνος φόρτισης για το Ioniq 5 θα μπορούσε να είναι μόλις 15 λεπτά!
Στην βασική έκδοση το αυτοκίνητο θα είναι εξοπλισμένο με ηλεκτρικό κινητήρα, ο οποίος πιθανώς θα κινεί τον πίσω άξονα, ενώ στις κορυφαίες εκδόσεις θα εφοδιάζεται με δύο κινητήρες. Αναμένονται και παραλλαγές με κίνηση σε όλους τους τροχούς. Εκτός από την τεχνική και σχεδιαστική του πλευρά, το Ioniq 5 θέλει επίσης να ξεχωρίζει για τον ευρύχωρο εσωτερικό χώρο που θα επωφεληθεί από τη χρήση της νέας πλατφόρμας E-GMP. Χάρη σε αυτήν, θα αυξηθεί ο διαθέσιμος χώρος, με τους επιβάτες να κάθονται πιο άνετα και το πορτ μπαγκάζ να αποθηκεύει περισσότερα αντικείμενα. Επίσης, προβλέπεται σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3. Τέλος, το μοντέλο θα είναι ένα από τα πρώτα που θα φτάσει στην αγορά με ένα εργοστασιακά προσαρμοσμένο σύστημα αμφίδρομης φόρτισης V2L (Vehicle to Load) που θα επιτρέπει την μεταφορά ενέργειας από την μπαταρία του αυτοκινήτου σε ένα σπίτι, εφόσον το επιλέξει ο ιδιοκτήτητης θέλοντας να εξοικονομήσει ρεύμα.
Οι παραδόσεις για το ηλεκτρικό Ioniq 5 ίσως ξεκινήσουν στις αρχές του 2021, δεν είχε προβλεφθεί να συμβεί κάτι τέτοιο τόσο νωρίς. Ουσιαστικά, το Ioniq 5 είναι ένα πρώτο βήμα σε αυτή τη νέα γενιά κατά την οποία σε διαδοχικά χρόνια θα έχουμε την κυκλοφορία ενός νέου μοντέλου κάθε χρόνο. Στόχος της Hyundai να διαθέσει 16 νέα ηλεκτρικά οχήματα στην γκάμα της μέχρι το 2025, φτάνοντας σε αριθμό παραδόσεων άνω των 500.000 μονάδων, ή το 10% των παγκόσμιων πωλήσεών του.